Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskusjon om foreningen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diskusjon om foreningen

    Tråd til å diskutere foreningen.

  • #2
    Hvem skal være med å lede foreningen og hvordan skal foreningen drives fremover? Flere av styrets medlemmer har sittet i styret lenge og ser gjerne at det kommer friske krefter til. Det er lite aktivitet sentralt, og vi er takknemlige til de som står på lokalt. Styret ønsker at foreningen sentralt skal kunne støtte og hjelpe lokale grupper til å drive med det de ønsker. Er dette alt foreningen skal drive med? Medlemskort er ikke sendt ut på flere år. Er dette noe som skal prioriteres? Noen storslått kongress i Norge blir nok aldri aktuelt, men vi kan sentralt arrangere en sammenkomst som tidligere er forsøkt med Warp. Det er likevel som ofte den harde kjernen som dukker opp. Medlemstallene er synkende siden man ikke kan se å få noe igjen ved å være medlem. Hvordan skal vi klare å øke aktiviteten?

    Comment


    • #3
      Jeg tenker at sentralstyret kan gjøre mer for å få lokallag i gang og holde dem i gang. Vi får høre om flere som er interesserte i ulike deler av landet, men ikke har lokallag der. Aktive lokallag kan være viktig for å få folk interessert ved at de kan komme og oppleve Star Trek og sosialt samvær. Lokallag kan ha aktiviteter som Kahoot-quiz, brettspill og tegnekonkurranse i tillegg til visning av episoder, slik at folk får enda et insentiv til å møte opp. Vi opplevde merkbar større aktivitet på årets stand på Fredrikstad Science-Fiction Festival med Star Trek-sjakk og tegnekonkurranse enn på flere tidligere CONs. Det var små og forholdsvis enkle grep vi gjorde der, og resultatene lot ikke vente på seg!

      Forslaget i en annen tråd om å være mer aktive overfor eksisterende medlemmer er viktig. En umiddelbar idé kunne være å sende ut et lite nyhetsbrev på mail med litt Star Trek-nyheter en gang i blant så folk får vite at det er noe liv i oss.

      Fremtidige Warps er viktige, men må holdes på en tid på året folk kan og det ikke kolliderer med ferier og eksamener, og promoteres i god tid.

      En aktiv Facebook-side er også viktig, som vi i Oslo Trekkers har erfart det siste året. Og sist men ikke minst: hva med å få ordnet opp i nettsidene?

      -Bernhard

      Comment


      • #4
        Helt enig med det Oslo Trekkers skriver over. Nettsider er viktig for å få foreningen vil å virke mindre død. Skjønner at det ikke alltid er lett å ha tid eller finne folk som kan designe noe bra da.

        Vil også nevne at å fokusere noe på cosplay kan være en god ide fremover. Det er mye artig kostymer og props i Star Trek, og et meetup om dette (f.eks en workshop hvor man jobber litt sammen) kan være en fin måte å få med folk på. Tviler ikke på at det er flere som er mer interessret i å møtes for å vise fram ting, lage ting eller bare lære ting enn å se på episoder alene (noe Oslo Trekkers også var litt inne på over). Nå er ikke jeg ekspert på cosplay, men vet at vi har noen i foreningen som er flinke på dette. En meetup trenger ikke være vanskeligere enn at man har bestilt litt kits på internet og setter dem sammen sammen med andre. Vet ikke om noe slikt kan bli en sukess, og ser at det sannsynligvis blir utfordringer med å finne sted til å gjøre sånt. House of Nerds viste interesse for Trekkers Norge sin Desucon-stand for noen år siden, og et samarbeid med dem for dette kan jo være en ide. De har jo hatt noe cosplay-workshops allerede. Da får man jo også litt reklame derfra.

        Generelt sett er vel en god måte å få med litt folk på å ha mer aktivieter. Ideer på dette kan være alt fra ett fanzine (selvom det er litt retro) som medlemmene får tilgang til, lukkede diskusjonsgrupper på facebook for folk som er medlemmer osv. Da får man jo bittelitt igjen for å være medlem.

        Comment

        Working...
        X